Teokrazia non dico che stiano ignorando completamente le console e la next gen, però da qui a dire che stanno aspettando le nuove console per rilasciare HL3 ce ne passa. Soprattutto considerando che Valve = Steam.
Sì, e quest'anno Steam ha fatto registrare un'ulteriore crescita:
January 6, 2012 - Valve® today announced the 2011 growth data for Steam, a leading platform for PC & Mac games and digital entertainment.
During 2011 the platform grew to offer over 1,800 games to over 40 million accounts. Year-over-year unit sales increased by more than 100% for the seventh straight year, and during the 2011 Holiday Sale Steam's simultaneous user number eclipsed the 5 million player mark.
Meanwhile Steam doubled the amount of content delivered in 2011 vs. 2010, serving over 780 Petabytes of data to gamers around the world. To meet the increasing demand for games and services on the platform, the Steam infrastructure more than doubled its service capacity and a new content delivery architecture was deployed to improve user download rates.
Over 14.5 mil copies of Steamworks games were registered during the year, a 67% increase over 2010. Steamworks titles shipped during 2011 include The Elder Scrolls V: Skyrim, Call of Duty: Modern Warfare 3, Deus Ex: Human Revolution , and more. Since the suite of services was released three years ago, Steamworks has shipped in over 400 games.
"Steam and Steamworks continues to evolve to keep up with customer and developer demands for new services and content," said Gabe Newell, co-founder and president of Valve. "Support for in-game item trading prompted the exchange of over 19 million items. Support for Free to Play (FTP) games, launched in June, has spurred the launch of 18 FTP titles on Steam, with more coming in 2012. Looking forward, we are preparing for the launch of the Big Picture UI mode, which will allow gamers to experience Steam on large displays and in more rooms of the house."
For more information, please visit www.steampowered.com
Altro strike di un filotto che dura da anni, durante i quali però...
...Valve è "gli episodi pronti una volta ogni sei mesi" cheppoi per Episode Two hanno aspettato di poter accorpare all'Orange Box, in uscita su tutti i formati.
È TF2 multipiattaforma e meno tecnico del primo.
È la Black Box sparita nel nulla.
È un Left 4 Dead 2 uscito un anno dopo il primo per mungere la vacca 360, quando proprio lei tra contenuti gratuiti o vari tipi di espansioni a pago aveva tutti gli strumenti per portare avanti il primo per anni.
È Portal 2 anche su PlayStation 3 e partnership in pompa magna con Sony.
È un nuovo CS nato multipiatta.
Che ha fatto di suo per il picchio negli ultimi anni, che non sia negozio, infrastruttura o comunque altro rispetto a giochi?
Team Fortress 2 costamente aggiornato [come d'altronde facevano fino a ieri tutti i team PC con un certo garbo, da DICE a Inifity Ward, da Blizzard a Monolith, anche se tutto sempre impacchettato a modo] e diventato a un certo punto free to play e una roba di nicchia come DOTA 2.
Stiamo ancora aspettando il Source Filmmaker.
Che poi manco son sicuro che quello di Half-Life sia un brand commercialmente così appetitoso su console da avere un ruolo particolarmente di rilievo in un'eventuale strategia di MS o Sony. Però il trend delle produzioni targate Valve mi sembra già bello che chiaro e pacifico da un bel po'.