Autore Topic: [PC][PS4][XO] Assetto Corsa  (Letto 107181 volte)

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Offline atchoo

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #555 il: 15 Dic 2014, 19:22 »
Dopo la "gradita" sorpresa di Wreckfest, carico Assetto Corsa e scopro che non mi ha salvato le configurazioni di volante e pedaliera.
Credo di aver capito dove stia l'inghippo, e a Kunos voglio bene, ma inizio ad avere voglia di 1.0, con taaanti bug in meno.
Nel frattempo giocherò a iRacing. :yes:

Offline atchoo

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #556 il: 18 Dic 2014, 21:07 »
inizio ad avere voglia di 1.0

Dopo quasi venti giorni di silenzio quasi totale, cinque aggiornamenti nelle ultime due settimane, quattro negli ultimi nove giorni: https://steamdb.info/app/244210/history/

E AC non ha più lo sconto early access...

Offline Marko

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #557 il: 18 Dic 2014, 23:27 »
sarà che ho la febbre, ma non ho capito

Offline atchoo

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #558 il: 19 Dic 2014, 05:00 »
Sono possibili indizi di una imminente 1.0.
« Ultima modifica: 19 Dic 2014, 05:10 da atchoo »

Offline atchoo

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #559 il: 19 Dic 2014, 09:57 »

Offline Marko

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #560 il: 19 Dic 2014, 10:14 »
Appena letto :)

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #561 il: 19 Dic 2014, 10:38 »
1 giga

Offline FreeDom

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #562 il: 19 Dic 2014, 10:38 »
Il più bel regalo di Natale che potessi ricevere. Anche perché non è che ne riceverò altri. E questo me lo sono anche pagato. Insomma, la storia della mia vita.  :D

A parte gli scherzi, sono contentissimo: non tanto per il gioco in sè, che alla fine i contenuti non saranno radicalmente differenti, ma per Kunos e quello che questo traguardo rappresenta per loro. Grandissimo lavoro, meritano un successo straordinèrio.

Offline FreeDom

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #563 il: 19 Dic 2014, 10:39 »
1 giga

Ah beh, allora mi sa che qualche succoso contenutino in più ci sarà. Chi ha tempo può indagare? Grazie.  ;)

Offline atchoo

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #564 il: 19 Dic 2014, 10:42 »
- AI now brakes better in the pitlane
- Fixed problems with remote car colliders not properly turned off when disconnected
- Fixed DRS triggered from wheels
- More robust session status sync between server and clients
- Improved feedback to the kicked or disconnected user
- Improved car height calculation for a more uniform setup validation
- New Alfa Romeo Giuletta Q.V. 2014 Launch Edition
- Eliminated FFB vibration at 30kmh
- Updated tyre model for all cars
- Corrected bug in F40 old and street tyres
- Modifications on Lotus 98T and F.Abarth Aero map
- Modifications in engine brake on some cars
- Improved post processing effects
S1-Dynamic
S1-Sport
S1-Movie
S2-Photographic
S2-Retro70s
S3-Vignette
- New post processing effects
S1-Evolution
S1-Expanded
S1-Filtered
S1-Soft
S2-B&W
S2-B&W - HI
S3-Sepia
- New and improved photomode feature. Photomode activates from the replay User Interface
- New carbonfibre shader for cockpits of: bmw z4 gt3, bmw m3 gt2, Ferrari f40, Ferrari 599xx, Ferrari 458 gt2, ktm xbow, lotus evora gtc, lotus evora gtx, mclaren mp4-12, mclaren mp4-12 gt3, p4/5, tatuus
- Dirt layer optimization
- New skins for some cars, more to follow
- Small bug and fixes on trento bondone, magione, Spa Francorchamps
- Fmod project updated: no critical changes, just check volumes and envelopment for each event and mixer groups
- New sounds for Lotus Type 49, Ferrari F40 and Ferrari 312T
- Audio latency level can now be set in the launcher: available options are Normal, Low and Very Low
- Fixed FMod bug in multiplayer mode causing FPS drops
- Fixed wind volume for both stereo and surround configurations (default value: 0.7)
- Fixed bodywork sound audible for some cars when standing still
- Improved exterior sounds spatialization for surround speakers configurations
- Improved and balanced gearshift, backfire and limiter sounds
- improved positional sound for surfaces
- Overall volume balance
- Other minor audio fixes and improvements
- Added cutscenes for some of the career series.
- Improved algorithm for AI level while racing should give closer racing
- Inverted steering wheels and negative camber corrected for multiplayer clients
- Multiplayer basic admin tools:
Added simple admin commands using the chat window. It is important to set the "ADMIN_PASSWORD" in the server_cfg.ini file, an empty ADMIN_PASSOWORD will disable admin commands.

/help: prints the list of the available commands
/admin: become administrator for the server. ex, if the password is "kunos" the command is "/admin kunos"
/next_session: moves to next session
/restart_session: restart the session
/kick: kick a user using the rules (blacklist etc) of the server. To kick a player named "The Player": /kick The Player

- GT2 and GT3 cars, F.Abarth, Exos and Exos S1, M3 E30 GrA and DTM have now the modified tyre model
- LaFerrari has modified active aero and tyre model
- BMW M3 E30 street car has modified tyres (all compounds) as an example of street tyres new model.
- GT2 and GT3 cars have now the "old" FFB gain settings in their physics. Obviously the min FFB slider still works on them too. Please try and report back
- Zonda R, Huayra, 599XX have now tyres that are more load sensitive and more speed sensitive. Laptimes should be slower. Please give feedback on driving feel. Keep in mind you're going to be slower, give it some time.
- Minimum FF force implemented. Can provoke STRONG vibrations in the center zone, use as low as possible!
- All cars have new FF gain values to eliminate FF clipping. You might need to raise your FF gain values on your configuration or add a bit of minimum. Advice 0.12 for logitech wheels, much lower for other wheels. Experiment and report on beta forums
- Difficulty level slider on career
- Much more laps possible on single player quick and weekend races when fuel consuption is off
- Added diffuser stall on low speed for tatuus formula Abarth.

Offline Marko

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #565 il: 19 Dic 2014, 11:15 »
Ella madonna

Offline FreeDom

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #566 il: 19 Dic 2014, 11:18 »
Sono dei manici assurdi. Tutti a sperticarsi per la maniacalità di Yamauchi, ma il giapponese je fa' 'na pippa a du' mani a questi, per usare un francesismo.

Offline atchoo

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #567 il: 19 Dic 2014, 11:50 »
In realtà nel forum ufficiale e in un altro dedicato alle simulazioni a cui sono iscritto la gente che si lamenta non manca! ^_^’
Più che altro AC è ancora piuttosto povero nel lato multiplayer, per il quale i titoli di riferimento sono altri (rFactor e derivati, rFactor 2, iRacing).
Però non capisco come potessero aspettarsi aggiunte sostanziali rispetto alla RC. Se l’han chiamata RC un motivo ci sarà pure stato…

Offline Zel

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #568 il: 19 Dic 2014, 11:57 »
Menghia quanta roba buona
| (• ◡•)|  (❍ᴥ❍ʋ)

Offline 1c0n 0f s1n

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Re: [PC] Assetto Corsa
« Risposta #569 il: 19 Dic 2014, 13:14 »
Hanno appena mandato giù un altro pezzo di patch: 5,7 mega.