Autore Topic: [360][PS3][PC] Dragon's Dogma: Dark Arisen  (Letto 334221 volte)

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Offline SegaSonic

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1635 il: 13 Apr 2013, 00:18 »
Video che mostra alcuni dei nuovi nemici:

http://www.youtube.com/watch?v=8MqJNdL99Vc

Offline Ruko

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1636 il: 15 Apr 2013, 09:39 »
Ma le quest secondarie si possono fallire per aver perduto o scambiato un oggetto?

Purtroppo ho dato la lista dei regali di una quest al tizio che vuole le prove  (la principale credo) e adesso ho il compito aperto senza avere indicatori a schermo...Possibile?  ???
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Offline Asher

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1637 il: 15 Apr 2013, 10:15 »
Ma le quest secondarie si possono fallire per aver perduto o scambiato un oggetto?

Purtroppo ho dato la lista dei regali di una quest al tizio che vuole le prove  (la principale credo) e adesso ho il compito aperto senza avere indicatori a schermo...Possibile?  ???

quando vai avanti con le quest principali, le quest secondarie che non sei riuscita a completare vengono notificate come annullate. La questa della lista dei regali però mi pare fosse un incarico della bacheca.
Prova a dormire e riprovare a cercarla nuovamente nella villa di Fournival, 1° piano.
« Ultima modifica: 15 Apr 2013, 20:19 da Asher »
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Offline Nihilizem

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1638 il: 15 Apr 2013, 16:24 »
Ma le quest secondarie si possono fallire per aver perduto o scambiato un oggetto?

Purtroppo ho dato la lista dei regali di una quest al tizio che vuole le prove  (la principale credo) e adesso ho il compito aperto senza avere indicatori a schermo...Possibile?  ???
Ci sono istanze in cui un singolo oggetto ha più funzioni ed è richiesto in più di una quest. Di solito si rimedia andando al negozio Black Cat di Gran Soren e facendosi realizzare un duplicato dell'oggetto in questione, ma è naturalmente qualcosa che non viene segnalato.
Nel tuo caso, credo tu stia parlando del Chamberlain's Affidavit (ignoro il nome italiano), che è necessario sia per la quest per scagionare/imprigionare Fournival, sia per una subquest secondaria. Se hai ceduto l'oggetto senza farne una copia, allora si, non puoi più completare quella subquest.
Ci sedemmo dalla parte del torto visto che tutti gli altri posti erano occupati.

Offline SegaSonic

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1639 il: 19 Apr 2013, 00:23 »
Lista dei principali cambiamenti apportati al gioco:

http://www.capcom-unity.com/gregaman/blog/2013/04/18/dragons-dogma-dark-arisen-change-log-within

Citazione
Dragon's Dogma: Dark Arisen change log within

Those who have been following along with Dragon’s Dogma: Dark Arisen news know that it contains an entire island of new content, with lots of crazy new enemies and stuff. But what of the changes to the original game, which is also included in the package? They are indeed numerous, and you’ll find the most notable ones in the following change log! Please note that not all changes are listed, but certainly some juicy ones are. Now then!

Player

-Various attacks and skills for all weapons have been rebalanced for all weapons.



Enemies
-Made the Ur-Dragon corpse's collision boundary smaller so players can now pick up drop items more easily.

-Undead enemies will now come out of the ground with higher defense stats (super armor mode).
-When Saurians die after being knocked down, they will now use a special death animation for when they are on the ground.

-Goblin Shamans will appear in the Witchwood.
-Eliminators will appear on the Tainted Mountain.

-Pyre Saurians will appear on the Tainted Mountain.
-Golden Knights and Silver Knights will appear in the Everfall (before the destruction of Gran Soren).

-Gorecyclopes (condemned type) will appear in the Shadow Fort.
-Living Armor will appear in the Catacombs.

-Wyverns (strong type) will appear at Bluemoon Tower.

-Wyrms (strong type) will appear at the Watergod's Altar.

-Drakes (strong type) will appear in the Everfall after the destruction of Gran Soren.


Pawns
-Adjusted how often pawns will talk by spacing out less important lines; in effect, making them seem to talk less.

-Adjusted and balanced the equipment and skills of all of the high-level pawns that are available to a player when they're playing offline.

-Adjusted how much it costs to hire a pawn that is higher-leveled than yourself down to a more realistic scale.

-Added a Monthly ranking to the pawn's Top Ranked section.


NPCs
-You will not gain Affinity with Assalam simply by talking to him anymore.


Items & Equipment
-Adjusted how much Ferrystones cost and how much they sell for. (Purchase price: 20000 >5000 | Sell price: 3500>1250)

-Adjusted how much Premium Rings and Premium Earrings cost. (Purchase price: 1,500,000>150,000 Rift Crystals | Purchase price 3,000,000>300,000 Rift Crystals)

-Tweaked stat increases for weapon upgrades (increases weaker upgrades, decreases ones that were too strong). Tweaks affect 68 different weapons.

-Dramatically increased base stats for 12 weapons obtainable by defeating the Dragon. 

-Improved base stats for 10 Magick Bows

World
-A Portcrystal that allows players to return to Cassardis has been added just outside Cassardis's gate

-A character/warp point that allows players to travel between Bitterblack Isle and Cassardis has been added to Cassardis's pier.

-Added a removable Portcrystal to the following areas: The Gran Soren Everfall (before a certain plot point. . . .), The Shadow Fort, The Witchwood, Hillfigure Knoll.

=================

Dark Arisen releases on PS3 and Xbox 360 on April 23rd in North America, April 26th across Europe.
« Ultima modifica: 19 Apr 2013, 00:28 da SegaSonic »

Offline Devil May Cry

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1640 il: 19 Apr 2013, 00:26 »
ahhh, i portali, li avessero messi prima sarebbe stato molto meglio

Offline SegaSonic

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1641 il: 19 Apr 2013, 03:18 »
Famitsu gli ha dato 9/9/8/8 = 34/40

Offline Wis

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1642 il: 19 Apr 2013, 08:26 »
E per quella roba lì se ne escono solo in retail senza una patch?
Quand'è che muore, Crapcom?
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Offline SegaSonic

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1643 il: 19 Apr 2013, 08:49 »
E per quella roba lì se ne escono solo in retail senza una patch?
Quand'è che muore, Crapcom?
A me va bene così, lo avrei preso comunque retail :yes:

Offline SegaSonic

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1644 il: 19 Apr 2013, 08:49 »

Offline lawless

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1645 il: 19 Apr 2013, 09:23 »
avendo saltato il vanilla e' tipo uno dei giochi che attendo di più.

Voi alla cieca su che versione andate? il discorso pedine ad esempio, non serve il live per usufruirne vero?

Offline Wis

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1646 il: 19 Apr 2013, 09:37 »
Io sto per iniziare la versione liscia (se gira bene questa sera), su gentile concessione di Nihilizem. ^___^
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Offline Ruko

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1647 il: 19 Apr 2013, 10:30 »
Lista dei principali cambiamenti apportati al gioco:

http://www.capcom-unity.com/gregaman/blog/2013/04/18/dragons-dogma-dark-arisen-change-log-within

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Dragon's Dogma: Dark Arisen change log within



World
-A Portcrystal that allows players to return to Cassardis has been added just outside Cassardis's gate

-A character/warp point that allows players to travel between Bitterblack Isle and Cassardis has been added to Cassardis's pier.

-Added a removable Portcrystal to the following areas: The Gran Soren Everfall (before a certain plot point. . . .), The Shadow Fort, The Witchwood, Hillfigure Knoll.


=================

Dark Arisen releases on PS3 and Xbox 360 on April 23rd in North America, April 26th across Europe.
>:(

 :hurt:
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Offline Andrea Rivuz

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1648 il: 19 Apr 2013, 10:37 »
avendo saltato il vanilla e' tipo uno dei giochi che attendo di più.

Voi alla cieca su che versione andate? il discorso pedine ad esempio, non serve il live per usufruirne vero?

Io vado di ps3, comunque su 360 non serve il gold per le pedine.
A proposito, dite che ci si potrà passare pedine tra chi gioca la versione vecchia e il Dark Arisen?

Offline lawless

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma: Dark Arisen
« Risposta #1649 il: 19 Apr 2013, 10:48 »
la vanilla non era meglio su x360? ricordo male? bisogna capire se hanno toccato cose come il framerate etc etc