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"Although each button can be configured to perform a specific and distinctive action, they all work on the same principle. Each button has a tiny curved disk attached to its bottom. This disk is very conductive. When the button is depressed, the disk is pushed against a thin conductive strip mounted on the controller's circuit board. If the button is pressed lightly, the bottom part of the curved disk is all that touches the strip, increasing the level of conductivity slightly. As the button is pressed harder, more of the disk comes into contact with the strip, gradually increasing the level of conductivity. This varying degree of conductivity makes the buttons pressure-sensitive!"
Dico la mia:I tasti x, o, [], e TRIANGOLO sono difficili da 'gestire' ma io ho scoperto che anche i tasti DORSALI (L1, L2 ecc) sono analogici......ANZI provate ad usare R1 per dare 'gas' nei giochi di guida (GT3!) ed R2 per frenare!Io riesco a dosare meglio la pressione dei tasti...l'idea mi è venuta perché mi mancavano i grilletti del DC...provate...(se volete)...
Ma dai... Ci avro' provato mille volte. Giocare a Ferrari su PS2 e' come darsi un calcio nelle palle... E' frustrante cercare di dosare la corsa dei pulsanti di PS2. Alla fine il usi ON e OFF e se sei bravo riesci a utilizzarlo anche al 50% ma non riuscirai mai a capire se sei prima della meta' corsa o dopo meta' corsa, sai solo che sei li' nel mezzo.