Autore Topic: [Multi] Blasphemous  (Letto 25324 volte)

0 Utenti e 1 visitatore stanno visualizzando questo topic.

Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #105 il: 28 Feb 2020, 11:42 »
Ma quanto è bello questo gioco?
Chiaro, lo stile deve piacere (io lo adoro), ma anche a livello di gameplay fa la sua porca figura.
È difficile al punto giusto, i combattimenti contro i boss sempre interessanti, segreti a non finire.
Unici nei, certe volte si ottengono item di cui non si sa bene che farsene, e la mappa infame che non consente di mettere delle puntine sui punti al momento non raggiungibili (tocca fare backtracking alla cieca dopo l'ottenimento di item che aumentano le possibilità di esplorazione).
Promosso a pieni voti quindi (sono alla fine). Bello bello bello.
Peccato non essere riuscito a trovare la versione fisica :(

Offline andreTFP

  • Eroe
  • *******
  • Post: 11.863
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #106 il: 28 Feb 2020, 12:20 »
Io sto aspettando di iniziarlo sperando che mettano una patch con le puntine sulla mappa. :D
Playing: Doom 64; Mario Wonder | YB22 - YB21 - YB20

Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #107 il: 28 Feb 2020, 15:25 »
Gli sviluppatori hanno detto qualcosa a riguardo?

Offline andreTFP

  • Eroe
  • *******
  • Post: 11.863
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #108 il: 28 Feb 2020, 16:24 »
No, né ho trovato nulla a riguardo.
Playing: Doom 64; Mario Wonder | YB22 - YB21 - YB20

Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #109 il: 28 Feb 2020, 17:58 »
Quindi la tua è probabilmente un'attesa vana... Dai, che anche senza segnalini si gode uguale.

Offline Antonio_Zingales

  • Recluta
  • *
  • Post: 173
    • E-mail
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #110 il: 28 Feb 2020, 18:13 »
Io l'ho comprato su Steam €16.
Forse questo weekend lo inizio.
A proposito qualcuno sa com'è andato a vendite? Questo team di sviluppo spagnolo mi ispira fiducia per il prossimo progetto ancora più accurato, in crescendo.


Inviato dal mio FRD-L09 utilizzando Tapatalk


Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #111 il: 28 Feb 2020, 18:17 »
Come si chiama il loro prossimo gioco?

Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #112 il: 01 Mar 2020, 16:38 »
Bon, finito al 98,25. %, good Ending, 26 ore e mezza.
Voglio al più presto un seguito :cry:

Offline Xibal

  • Eroe
  • *******
  • Post: 15.229
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #113 il: 02 Mar 2020, 00:51 »
Come si chiama il loro prossimo gioco?
Se non lo conosci, ti consiglio il precedente, The Last Door, punta e clicca tra Lovecraft e Poe...
"Hai mai visto un italiano tirare i fili?"
"Solo in un teatro delle marionette" (Red Dead Redemption 2)

Offline Gaissel

  • Eroe
  • *******
  • Post: 14.399
  • Massaia con la barba - In diretta dalla Porcilaia
    • E-mail
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #114 il: 02 Mar 2020, 14:35 »
Consiglio vivamente anch'io, il primo E il seguito.

Sono avventure grafiche horror, in pixel art con interazione classica Lucaslike.

Pretenziosine nelle tematiche (come lo è Blasphemous) e un filo jump-scare based,questi i potenziali difetti.

Bellissime da vedere, sentire e con un'atmosfera Poe/Love riuscitissima come sopra, i grossi pregi.
Il mio Yearbook 2022 - 2021 - 2020 - 2019 I miei Awards 2018
La mia All Time TOP-TEN

Offline andreTFP

  • Eroe
  • *******
  • Post: 11.863
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #115 il: 02 Mar 2020, 15:51 »
Come si chiama il loro prossimo gioco?
Se non lo conosci, ti consiglio il precedente, The Last Door, punta e clicca tra Lovecraft e Poe...
Grazie per la segnalazione, sembra molto carino. C'è anche per switch!
Playing: Doom 64; Mario Wonder | YB22 - YB21 - YB20

Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #116 il: 02 Mar 2020, 19:29 »


Blasphemous – Patch 2 Live Now on Nintendo Switch, PlayStation 4 and Xbox One!

Published: 2nd March 2020

Hello Sinners,

Patch 2 for Blasphemous is live now on all console platforms!

The Game Kitchen have been keenly going through player feedback since Blasphemous launched, taking note of player feedback as well as bug reports. During this period the team have been hard at work to address community feedback, whilst also working on upcoming free DLC to further expand the world of Cvstodia.

With this patch, the team have aimed to make Blasphemous feel even better and more accessible than ever, refining and polishing the experience as much as possible without actually changing the core game.

Full patch notes can be found below:@adam

Platforming improvements

Collision detection during jumps tweaked to improve jump feeling.

Jumping in mid-air is now possible for a few frames after running off a platform (Coyote time / ghost jump).

Grab cancel action added.

The Penitent One is now be able to jump off walls, ledges and ladders by pressing the Grab cancel action.

The Penitent One still can hold down to fall while hanging from a ledge, but the holding time has been adjusted.

The Penitent One will only climb a ledge if the players press Up, to prevent accidental climbing.

Damage while wall climbing now doesn’t prevent further wall climbing. Before it was only available after touching the ground again.


Moving platforms rework

Fixed a collision issue that made some players go through them on certain jumps.

Added and reworked some annoying moving platforms to shorten wait times and improve level navigation.

Iterated a few areas featuring moving platforms, to improve platforming and navigation, and make wait times shorter.


Localization

Fixed several typos in different languages.


Player fixes and changes

Fixed a bug that caused TPO to pass through walls in certain jump conditions.

Removed ladder landing screen shake effect

Fixed a bug that caused falling attacks to continually loop in rare situations.

Improved Weight of Sin timing.


Level changes

Improved navigation in shortcut between Sleeping Canvases and Mercy Dreams (The infamous room full of spikes!)

Slight geometry tweaks in Wasteland of the Buried Churches and Archcathedral Rooftops.

 

Guilt Fragment placement fixes

All spike traps have been corrected to prevent a strange behaviour forcing guilt fragments to appear in Albero.

Fixed a bug that caused Guilt Fragments to get stuck in between scenes under the elevator at Library of Negated Words sometimes.

Fixed a bug that caused Guilt Fragment appearing right in front of the burning tree on Perpetva’s fight to be impossible to retrieve.


Graphical fixes

Reflections were not working in scenes like the Halite Lake and the dark room after Melquiades.

Fixed level sprites.

Added decorative sprites of wax below red and blue candles on scenes.

Socorro’s animation loops fixed.

When using a controller to exit the teleport menu, TPO didn’t make an exit animation and remained invisible.

Fix snow falling inside screen space (Mountains).

Fixed door sprites clipping through the penitent one in Wasteland of Buried Churches.

Fixed an issue with the Retribution animation

In certain locations, the head of The Penitent One could be seen sticking out when falling down a pit.

Fixed a bug where The Penitent One would face the wrong way when going though certain doorways.

 

Softlock fixes

The Great Elevator in Archcathedral Rooftops could cause a softlock.

Interacting with Our Lady of the Six Sorrows a second time could cause a softlock.

Dying when falling through a pit with the inventory open could cause a softlock.

The loading screen between the two phases of the Escribar fight could cause a softlock.

 

Level fixes

Mea Culpa level could be increased several times at the same shrine.

The Penitent One could be hit while resting on a certain Prie Dieu.

Fixed transitions to a few screens in which enemies will start attacking The Penitent One if the loading time took too long.

Players could bypass abyss deathtraps when falling into them using the Weight of Sin skill.

Removed an extra blue candle on Engracias’ room that shouldn’t be there.

Fixed transitions where TPO would be facing the opposite direction they came from.

Hanging chains of giant clapper in Jondo sometimes disappeared when they shouldn’t

Fixed Penitent One falling off the world when sliding through the door of the Bridge of the Three Calvaries.

 

Storyline/NPC fixes

Duplicated Golden Thimble on gemino quest.

Escribar cutscene 3 doesn’t show properly sometimes.

Viridiana can be exploited if TPO leaves the boss room before she vanishes.

Offering the 3rd mask to the Elevator and force quitting won’t let the player access the fourth level.

Fixed an issue that caused the last conversation with Our Lady of Our Six Sorrows to never be played.

 

Item fixes

Chalice of Inverted Verses couldn’t be refilled in certain conditions.

Chalice of Inverted Verses empties itself after the pontiff cutscenes.

 

Bosses fixes

Our Lady of the Charred Visage’s laser could still fire and doesn’t disappear even after she’s dead, and still deals damage.

Players could skip fighting Quirce using air impulse to reach the other side of the gap that led to his battle.

Fixed Warden of the Silent Sorrow collider.

The Penitent One will appear and perform the execution animation from both sides of Crisanta.

 

Enemy fixes

Monfràgora errors fixed.

Tizona flickering fixed.

Amargura collider issues fixed. Improved hitbox.

Guardainfante shockwave animation fix.

Fixed Wraith enemy and projectile colliders.

 

Misc fixes

Map icon location fixes.

Fixed a bug where if the player collected all cherubs before visiting Jocinero for the first time, they would not receive the rewards.

The map can now be closed by pressing the same button used to open it.

Fixed a bug where the map screen would immediately appear when loading a save.

Fixed various unintended behaviours that occurred when controllers were disconnected mid-game.

 

Credits fixes

Backer credits updated and fixed.

Credits updated.

Fixed a bug where docking/undocking Switch could cause credits to misalign. (Nintendo Switch only)

 

Offline Belmont

  • Stratega
  • *****
  • Post: 4.365
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #117 il: 20 Mar 2020, 18:39 »
E' in sconto su Nintendo eshop (15 euro anzichè 25) e l'ho preso.

Speriamo bene, non sono del tutto convinto dell'acquisto...  ???

Offline Shinji

  • Eroe
  • *******
  • Post: 12.844
  • Buraido!
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #118 il: 21 Mar 2020, 16:52 »
Dai, a quel prezzo è imprescindibile!
Io ho goduto forte.

Offline Belmont

  • Stratega
  • *****
  • Post: 4.365
Re: [Multi] Blasphemous
« Risposta #119 il: 21 Mar 2020, 17:08 »
Ok, mi sta piacendo  :yes:

Mi hanno colpito in particolar modo:

-pixel art eccellente (quanti sono gli indie o i giochi moderni che ne presentano una così opulenta? Pochissimi direi)

-la direzione artistica (anche se non mi piacciono molto come son disegnate le cutscene) e, soprattutto, la frequenza di scorci super-evocativi che fanno sì che la varietà e le sorprese siano continue (il rischio era che la palette cromatica poco varia ed il riciclo degli "asset" potessero portare ad una direzione artistica "bella ma noiosa").

-il ritmo di gioco che introduce nuovi elementi di gameplay, ambientazioni diverse, bivi, boss con un ritmo che al momento mi impedisce di staccarmi dal titolo. Anche in questo caso non era scontato che questo misconosciuto sviluppatore spagnolo azzeccasse un aspetto così importante ma "volatile" di un titolo.

Alcuni aspetti rendono il prodotto un po' grezzo, ma onestamente temevo molto peggio. Le collisioni danno la percezione di non essere sempre coerenti e perfette, ma nulla di intollerabile.
Non amo la verbosa Lore da rpg occidentale né la colonna sonora ambientale né il gore, ma anche in questi casi siamo ampiamente all'interno della mia soglia di tolleranza.

Forse l'aspetto di amatorialità che mi ha dato davvero noia è quando non c'è modo di capire se ci si trova davanti ad un crepaccio senza fondo oppure no. Essendo una sorta di Metroidvania all'inizio mi sono buttato  giù da una piattaforma pensando che sarei caduto nella porzione sottostante di mappa che avevo già visitato, ed invece sono morto. Al contrario, in un'altra occasione ho pensato "se cado qui, mi ammazzo" ed invece (tempo dopo) guardando la mappa (tutt'altro che perfetta) mi sono accorto che lì sotto si poteva esplorare...