Autore Topic: [PC] Quake Champions  (Letto 4694 volte)

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Offline Bilbo Baggins

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[PC] Quake Champions
« il: 13 Giu 2016, 09:18 »
E3 Reveal Trailer



The fast, skill-based arena-style competition that turned the original Quake games into multiplayer legends is making a triumphant return with Quake Champions. Running at an impressive 120hz with unlocked framerates, id Software’s new multiplayer shooter is getting ready to take PC gaming by storm once more.

Quake Champions features a roster of unique characters, each with their own distinctive abilities, allowing you to fight the way you want. . Get your first look at Quake Champions and some of its heroes in the cinematic reveal trailer, debuted during the #BE3 2016 Showcase.
To stay up to date with all the latest information on Quake Champions, head to Quake.com.


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Offline SixelAlexiS

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #1 il: 13 Giu 2016, 09:34 »
All'inizio ero abbastanza contento, poi mi son reso conto che è diventato un hero shooter...  :|

Offline UnNamed

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #2 il: 13 Giu 2016, 09:47 »
Ma s'ti trailer in CG, nel 2016, è ora di basta.

Offline Ryoga

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #3 il: 13 Giu 2016, 09:51 »
Non mi sento di parlarne male finche' non vedo come implementano la cosa, ma e' sicuramente fonte di dubbi il fatto che si tratti di un hero shooter.
Ma d' altro canto hanno annunciato come target i 120hz con frame rate unlocked,' una notizia chiave per un fps competitivo.
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Offline Bilbo Baggins

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #4 il: 13 Giu 2016, 09:53 »
Mi spiegate cos'è un hero shooter?
Minchia mi sento sempre più vecchio quando mi rendo conto che sono sempre più gli acronimi e i termini nuovi che non conosco  :(
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Offline Ryoga

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #5 il: 13 Giu 2016, 09:56 »
Nulla di esoterico il gioco ha diverse classi, nel trailer si vedono personaggi che si teletrasportano e usano varie abilita'.

Per me e' ok finche' i "kit" dei vari personaggi sono indipendenti e funzionano autonomamente in FFA deathmatch, il secondo che iniziano a parlare di sinergie e composizione distolgo lo sguardo.
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Offline Drone_451

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #6 il: 13 Giu 2016, 09:57 »
Curioso di vedere ma nel panorama attuale sta cosa fatica un po' a fare notizia
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Offline Drone_451

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #7 il: 13 Giu 2016, 10:07 »
Mi spiegate cos'è un hero shooter?
Minchia mi sento sempre più vecchio quando mi rendo conto che sono sempre più gli acronimi e i termini nuovi che non conosco  :(

Puoi farlo anche tu

Inventa un termine senza senso e scrivilo ripetutamente su un forum di tendenza, prima o poi qualcuno ti chiederà cosa significa. Se poi quello se lo rivende è fatta
|_ ..|._.|_ _ _|_.|.|...._|.....|._ _ _ _

Offline alienzero

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #8 il: 13 Giu 2016, 10:07 »
era inevitabile, niente single alla Doom.... lo sapevo.
 :cry:


Online SalemsLot

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #9 il: 13 Giu 2016, 10:34 »
Ed io che speravo in un bel rebbot  :(
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Offline vudux

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #10 il: 13 Giu 2016, 16:23 »
All'inizio ero abbastanza contento, poi mi son reso conto che è diventato un hero shooter...  :|

Cioè lol , hanno messo le classi in quake? Non scherziamo...... :(
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Offline SixelAlexiS

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #11 il: 22 Giu 2016, 14:02 »
Da Gaf


Citazione
If you have any worries about the game, then watch this new Tim Willits interview:
https://www.youtube.com/watch?v=RvDyLCadGGY

Takeaways:

-Weapon pickups and timing the weapons are confirmed

-Deathmatch and Team Deathmatch confirmed (obviously), but they're also trying to make some of the other team modes more eSports focused

-In-air control is confirmed (in addition to the previously confirmed rocket jumping and strafe jumping)
id spoke to pro Quake players at QuakeCon last year and even had them play the game at one point, and they approved. "We want this to be a natural progression for our Quake Live pro gamers"

-Tim believes adding characters is a natural evolution of not only Quake, but the genre as a whole, since "it doesn't fundamentally change how you play but it enhances the experience and gives you more to do"

-The Quake team at id is made up of people who've been with the company for a long time and have "Quake in their DNA"

-"There are fundamental things about Quake that our fans insist we have and I want to make sure our fans know that we are listening to them"

-It's PC exclusive because they want "no excuses, no limitations", but they're "not shutting the door on consoles"

---

Another Tim Willits interview:
http://metro.co.uk/2016/06/21/quake-champions-tim-willits-interview-people-are-afraid-of-quake-which-is-kind-of-awesome-5958340/

This is a written interview, but here are some takeaways:

-The developers found out that people usually visualize Quake 1 in terms of the look of Quake, but they remember the gameplay of Quake 3. So they decided to make a multiplayer arena shooter with Quake 1's visual aesthetic. "It takes that visual style and the Elder Gods and Lovecraft, Cthulhu, and Shub-Niggurath… that look and feel and grittiness, and it incorporates that in a Quake III/Quake Live style of strafe-jumping, rocket-jumping, air control."

-Characters have both passive and active abilities, but no loadouts

-They haven't decided how they're going to monetize the game yet

-There's going to be more of an emphasis on team play



And here's Tim's full response regarding abilities:


Now, we have passive abilities and we have active abilities. And we know that people play first person shooters differently. Some people love the strafe jump, some people don’t rocket jump, some people don’t use air control, and some people are more aggressive or defensive.

So you could pick a character that has some passive abilities, maybe one that’s a little faster, say, that fit with your play style. Then you take that active ability and that’s what you use in specific situations, but it doesn’t change the way you play Quake – which is important. And we were nervous to put the champions into the game.

But we have a testing lab at id and we had PC-only Quake Live fans come in and we’re like, ‘Here you go, play it!’ And they really embraced the champions, they felt like it was additive experience – it didn’t detract – and they actually said at the test, ‘Yeah, you need even more’. And they gave us some ideas of different abilities different champions could have, so we felt good after running some tests through a lab.

Offline SixelAlexiS

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Offline teokrazia

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #13 il: 21 Apr 2017, 09:21 »
Mi son ritrovato con un invito per la beta.
Manco mi ricordo se mi ci ero iscritto.
Manco lo so, alla fin fine, che piega sta prendendo il progetto.
Manco lo so se mi interessa ancora giocarlo un Quake MP [e probabilmente anche un MP #finitezza].

Insomma, sono un contenitore vuoto.
Stupiscimi [di nuovo], id.

Offline SixelAlexiS

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Re: [PC] Quake Champions
« Risposta #14 il: 21 Apr 2017, 10:18 »
Mi son ritrovato con un invito per la beta.
Manco mi ricordo se mi ci ero iscritto.
Manco lo so, alla fin fine, che piega sta prendendo il progetto.
Manco lo so se mi interessa ancora giocarlo un Quake MP [e probabilmente anche un MP #finitezza].

Insomma, sono un contenitore vuoto.
Stupiscimi [di nuovo], id.

lol è arrivata anche a me, però serve un account Bethesda e mi son sentito sporco a crearlo  :D

Curioso di provarvlo, anche se ho visto i trailer dei PG e già so cosa non ti piacerà, tipo

Spoiler (click to show/hide)


EDIT: what? tocca installare l'app di Bethesda? eh, in effetti mi serviva proprio un sesto launcher dedicato ai VG, rtacci vostri...
Tra l'altro è identico spiccicato al BattleNet (ora Blizzard App), senza vergogna X'D
« Ultima modifica: 21 Apr 2017, 10:24 da SixelAlexiS »