Meglio postare anche qui.
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/02/21/hideo-kojima-the-full-interview.aspx?PostPageIndex=2There will be long missions, there will be rather short missions, there will be kind of episodic chapters like a TV series and if you have time you play these chapters. When you have time, you build up your Mother Base. Eventually your character starts developing, and when you put it all together it becomes a huge story, that’s the way I try to create it. Me lo vedo già, un Peace Walker all'ennesima potenza, adattato all'uso casalingo, grafica da urlo, foresta, deserto e chissà cosa ancora. Non so se ci sarà, ma ci vorrebbe quel pizzico in più di Snake eater giunglesco e animalesco.
Rullerà di brutto se mantiene quello che dice.
I want to play GTA badly, but I haven’t found the time to play Grand Theft Auto V. With that in mind, we’re calling Metal Gear Solid V an open-world game. That’s the way we’re bringing it out, but ideally I want to create a game that even people like me that don’t have too much time to sit down and play the game for a long time can play through it.Spero solo non porti a eccessiva frammentazione come Peace Walker, forse l'unico vero difeto di quel gioco, come del prequel portatile, ma di fatto giustificato dall'essere un gioco per portatile.