Autore Topic: [360][PS3][PC] Dragon's Dogma: Dark Arisen  (Letto 330029 volte)

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Offline Bilbo Baggins

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #660 il: 11 Mag 2012, 12:57 »
Senza fare figuracce nel caso gli venda di meno...

Sicuramente tenere basse le stime (in un periodo come questo poi!) è meglio.

Rimango comunque un po' scettico sul fatto che Capcom non imbrocchi da tempo un'IP (anche non nuova) che gli venda davvero un fracasso di copie.
Alla fine aver lasciato andare via la cricca dei Platinum(& soci) non ha ripagato mi sa...
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Offline Andrea Rivuz

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #661 il: 11 Mag 2012, 13:03 »
Per quanto belli, i giochi Platinum non è che vendano sfraceli, nè ora nè quando erano in Capcom.

Offline Bilbo Baggins

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #662 il: 11 Mag 2012, 14:03 »
Per quanto belli, i giochi Platinum non è che vendano sfraceli, nè ora nè quando erano in Capcom.

Si però una IP che potesse avere successo alla fine te la facevano.
Penso a Resident, Devil May Cry, Viewtiful Joe...
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Offline Lord Nexus

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #663 il: 11 Mag 2012, 16:38 »
Per quanto belli, i giochi Platinum non è che vendano sfraceli, nè ora nè quando erano in Capcom.

Evvabbè son sempre ristampe.
(•_•)      \(•_•)      (•_•)
<) )╯      ( (>       <) )>

Offline Bilbo Baggins

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #664 il: 11 Mag 2012, 16:43 »
Evvabbè son sempre ristampe.

 :D :D :D

NB: Platinum...Games  ;)
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Offline Andrea Rivuz

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #665 il: 11 Mag 2012, 17:02 »
:D :D :D

Offline Tetsuo

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #666 il: 11 Mag 2012, 17:18 »
La storia dei 10 milioni era un desiderio espresso da Itsuno durante un'intervista, cosa che non c'entra niente con proiezioni ufficiali fatte dalla compagnia.

desiderio?

utopia

Offline The Fool

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #667 il: 11 Mag 2012, 17:34 »
Insomma era una battuta e come al solito hanno tradotto/interpretato male.
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Offline marco_zell

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #668 il: 11 Mag 2012, 20:37 »
E tutti ci sono cascati speculandoci.
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Offline Scorreggione

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Offline Top Dogg

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #670 il: 13 Mag 2012, 12:08 »
Da Neogaf

Reviews:

Pelit - 9.2
PlayStation Magazine FR - 18/20
Game Informer - 8.5
PSM - 8.5
Xbox World - 8.5
Play3 (DE) - 83%
LEVEL - 8
GamesTM - 8
360 Magazine UK - 8
Console + (FR) - 16/20
GamePro (DE) - 79% PS3/78% 360
Edge - 7
OXM - 6
Play - 48%

Excerpts:

Citazione
Edge:
Dragon's Dogma is an ambitious project for Capcom. Attempting to inject a jolt of adrenaline into a traditional RPG's frame would have been challenge enough, but to do so while attempting to create a world as large as anything you've made before seems almost foolhardy. And there are hints, at times, that it might have been too much of a technical challenge. The letterboxed presentation, for instance, saving them the trouble of rendering an entire screen, as well as a framerate that judders at moments of monster-surrounded inconvenience. But when Dragon's Dogma succeeds, it offers a potent piece of alchemy - a man that helped define the Japanese action genre redefining the Japanese role playing game. Capcom might not have crafted the kind of world in which players will invest, but it understands the powerful draw of party builds and gear tweaking, the immediate thrill of ____ spellcasting , and the spirit of adventure is sallying for on a dragon hunt.

Citazione
Game Informer:
Concept: Give players an open world, fill it with monsters, and provide their heroes with the tools to dominate.
Graphics: Gransys is a well-realized world, filled with beautiful scenery and imposing monsters.
Sound: If there's a shy pawn out there, I never met him. AI companions fill the silence with their every observation, however mundane.
Playability: Combat is intensely satisfying, with an impressive amount of class-based attacks and skills.
Entertainment: Dragon's Dogma blends the best from open-world RPGs and action games without feeling like a diluted wannabe.
Replay Value: Moderately High
Dragon's Dogma is an unconventional game for Capcom, and action/RPGs in general. Combat feels like a necessary part of the game's design, rather than something that was begrudgingly added to provide interaction between cutscenes. I left the game feeling that I made my mark on Gransys the way I chose to, instead of being escorted from plot point to plot point. When you're talking about an open-world game, I can't think of a higher praise.

Citazione
Play:
Combat itself - the main draw of the game - is seriously all over the place. Clunky is the main word that springs to mind, with a lack of easily defined targeting hodling back most character types and a general sense you don't have the control you require to take on opponents in the tactical manner Dragon's Dogma expects of you. In theory it should be wonderful and strategic, seeing each character type work to their strengths. In practice it will boil down to headless chickens running and flailing, getting KO'd and necessitating being revived by a player character too scared of going anywhere near that Cyclops that can kill them in one hit. It isn't exactly exciting.

Difficulty is not by itself a Bad Thing. Back to the Dark Souls comparisons - that's a game that gets difficulty. You fail, it's your fault. Dragon's Dogma seems to have read the first part of that statement: you just fail. Unavoidable, random strikes out of nowhere; no ability to dodge as standard; no blocking at all for certain character classes; huge, non-signposted difficulty spikes that see the player taken out in one hit; AI companions who seem happier to pick flowers than actually help; the lack of logic in a world where you can revive team-mates but they can't revive you - the list goes on.

Verdict: A clunky, confused mess of a game that simply doesn't know what it wants to be. There's comfort in how compulsive it can be, but that factor doesn't magically turn Dragon's Dogma into anything other than a flawed, dull and unfair experience.

Citazione
Pelit:
An excellent action-RPG. The pawns are interesting AI-companions. The story is nothing special, though.

Citazione
LEVEL:
Down-the-line but polished to the detail action RPG offers an open world, a great combat system with companions and great visuals. Do not miss this piece!

Citazione
OXM:
Much like the main character's chest cavity, this RPG ultimately feels hollow, with no real heart.
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PSN nick Top_Dogg_Xyz

Offline Scorreggione

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #671 il: 13 Mag 2012, 12:14 »
Play - 48%  :D Edit, l'ho appena trovata  ;D
Spoiler (click to show/hide)
« Ultima modifica: 13 Mag 2012, 12:19 da Scorreggione »
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Offline Scorreggione

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #672 il: 16 Mag 2012, 15:39 »
Dragon's Dogma (PS3, 360) - 8/9/8/9 [34/40] su famitsu
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Offline Mr.Pickman

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #673 il: 17 Mag 2012, 15:49 »
Non lo so, nella demo 360, il prescelto o "L'Arisen" è finito volte nel culo del grifone.
Epico ? senza dubbio. :D

Offline Scorreggione

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Re: [360][PS3] Dragon's Dogma, la nuova figata di mamma Capcom
« Risposta #674 il: 17 Mag 2012, 21:31 »
Mappa
"Non è stupido avere un'opinione, è stupido convincersi sia per forza giusta quando la possibilità che sia sbagliata, soprattutto quando tratta argomenti di cui non siamo competenti, è molto alta." (cit.)