Autore Topic: [PS3] Afrika / Hakuna Matata  (Letto 45835 volte)

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Offline Daimon

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #30 il: 02 Ago 2008, 10:14 »
Si ma infatti come dicevo all'epoca: che palle.
Ma chi se la incula l'africa, dai siamo seri, un po di animali poligonali che passeggiano, tipo il car safari, cioe' non ci andrei manco dal vivo
perche farlo in un vg dov'e' lo sfizio.
Almeno si potessero sparare con un bel fucile di caccia grossa e a poi lisciars i mostacchi mentre palpi il culo di due flapper meretrici
col caschetto, mentre metti il tuo scarpone sulla testona dell'elefante.
Fosse cosi lo prenderei.
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Offline Solidino

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #31 il: 02 Ago 2008, 10:18 »
non state pensando quadrimensionalmente.

Offline Marco Battaglia

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #32 il: 02 Ago 2008, 10:23 »

Tu lo prendi jap a fine agosto, vero solidì?

Offline Nekros

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #33 il: 02 Ago 2008, 10:25 »
non state pensando quadrimensionalmente.

Per questo il mercato dei ideogiochi è infarcito di fps, giochi di guerra, giochi con gli zombie, etc.
Solidì prendila con filosofia.

ps: io gli animali me li andrei a vedere dal vivo, questo prodotto mi sembra l'ennesima cazzatella Sony "guardate quanto è figa la nostra PS3, puo' fare un sacco di cose con tutti i poligoni che volete e bla bla bla". Ci fosse un'esclusiva Sony fuori dal PSN che sia un gioco originale e una third parties che sia esclusiva totale. Bravi. Bravissimi.
Playlist:
Wipeout HD Fury (PS3) Super Street Fighter IV (PS3) Apollo Justice (DS)

Offline Solidino

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #34 il: 02 Ago 2008, 10:28 »
ovvio che no  :D

cmq ci metterei la firma se ci fossero i due Angela a commentare il gioco.  :yes:

io ADORO i documentari, e se anche il gameplay si riduce a fare foto di animali e leggerne la storiella nei menu, io sono contento. OVvio tutto va comparato col prezzo, 70 carte non le caccio di certo, ma neanche 50 eh...

si aspetta usato di certo.

Offline Solidino

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #35 il: 02 Ago 2008, 10:31 »


mi sembra l'ennesima cazzatella Sony "guardate quanto è figa la nostra PS3, puo' fare un sacco di cose con tutti i poligoni che volete e bla bla bla".

questo lo fa qualsiasi gioco NUOVO.

Ragazzi io adoro gli animali, questo è IL gioco per me. POi ovviamente devo vedere ESATTAMENTE in cosa consiste, ma se si tratta di fare foto, osservare gli animali (stile documentario) magari con risse random tra di loro, chi scappa, chi tromba ecc ecc....per me va benissimo.

Animal Crossing lo avete presente? Un gioco non per tutti, anzi oserei dire per 3 persone messe in croce, eppure piace un casino, ma proprio tanto. Ciome mai?


Offline Marco Battaglia

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #36 il: 02 Ago 2008, 10:34 »

Un gioco così andrebbe messo sul ps store. Scaricabile a pagamento a non piu' di 20 euro. Sarebbe già una buona idea. Ma commercializzarlo a 60 e passa carte, è una follia unica.

Offline Solidino

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #37 il: 02 Ago 2008, 10:36 »
ah se intendevi una questione di prezzo allora ok...


Offline Daimon

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #38 il: 02 Ago 2008, 11:20 »
Ma a parte gli scherzi immaginate le potenzialita', un africa iperrealistica, anni 20 andando in giro a far cacciagrossa
tornando al campo e misurando i dentoni d'avorio delle prede.
Magari mettendo online tipo trophies, "agatodaimon ha preso la zanna d'elefante piu' pesante della settimana!"

Cioe' a parte gli scherzi, sarebbe bello o no?
Quante possibilita' e lavoro sprecati,ma perche' devo vivere in un mondo pieno di animalisti :(

(io farei anche una limited con un pezzo di avorio vero)
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Offline atchoo

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #39 il: 02 Ago 2008, 12:00 »
Animal Crossing lo avete presente? Un gioco non per tutti, anzi oserei dire per 3 persone messe in croce, eppure piace un casino, ma proprio tanto. Ciome mai?
Evidentemente è per più di tre persone messe in croce.
Come questo Afrika, a mio avviso.
Ovviamente se sondi i pareri in un forum di videogiocatori duri & puri ottieni risposte non proprio sovrapponibili a quelle del mercato intero.
Certo è che ad Afrika devono dare quel plus di interattività, altrimenti la gente si guarda i documentari Sky in HD ed è a posto.

Offline Giobbi

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #40 il: 02 Ago 2008, 12:45 »


Animal Crossing lo avete presente? Un gioco non per tutti, anzi oserei dire per 3 persone messe in croce, eppure piace un casino, ma proprio tanto. Ciome mai?



Ridefinisici tre persone in croce: http://vgchartz.com/worldtotals.php?name=animal+crossing&console=DS&publisher=&sort=Total

Spoiler (click to show/hide)

Cmnq perché piaccia Animal Crossing non ne ho idea, suppongo il "giocatore" ci metta del suo a me ad esempio annoia.
Cmnq anche the sims piace (e sempre non a me)..

Afrika invece capisco possa piacere, ovvero se é free roaming a me piacerebbe.

Offline Solidino

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #41 il: 02 Ago 2008, 12:54 »


Animal Crossing lo avete presente? Un gioco non per tutti, anzi oserei dire per 3 persone messe in croce, eppure piace un casino, ma proprio tanto. Ciome mai?



Ridefinisici tre persone in croce: http://vgchartz.com/worldtotals.php?name=animal+crossing&console=DS&publisher=&sort=Total



LOL quasi 10 milioni di vendite....

ma come mai non si trovano alcuni giochi li dentro?

per esempio forbidden siren non c'è...

Offline atchoo

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #42 il: 02 Ago 2008, 13:00 »
per esempio forbidden siren non c'è...
Perché interessa mezza persona in croce. Forse anche un terzo di persona... :)

Offline Floyd

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #43 il: 08 Ago 2008, 22:36 »
Hands on di ign.. benchè abbia ragione marco (doveva essere su psn), penso proprio che lo prenderò (non a prezzo pieno ita ovviamente)

(le parti in grassetto sono state fatte da me)

Afrika Hands On - ps3.ign.com

The title was set up for demo play at Sony's Tokyo headquarters for the latest round of Experience PlayStation events Thursday evening.

Our play session started off in the surroundings of our base camp. We were able to make our character walk and run freely, but were told by Sony reps to get into a car in order to really travel far.

Regardless of how you choose to travel, the game appears to implement its control systems pretty well. When on foot, you move and strafe with the left analogue stick and look around with the right, giving you the ability to fully survey your surroundings as you explore the African wilderness. When in a vehicle, you use the triggers for acceleration and breaking and the left stick for steering. All standard stuff, but implemented solidly.

When on foot, you can press down to make your character bend down a bit and ready his camera. In this stance, you can sneak up on animals and take pictures, zooming in depending on your camera and lens type.

That's right. Afrika has not just collectible camera types, but collectible camera accessories as well. The version of the game on display had two cameras available, a Sony Alpha and an older camera, each with one selectable lens. The game's shooting interface and the resulting picture quality change depending on your current equipment.

Upon trying to take pictures of the few animals that we encountered, we discovered that the virtual creatures of Afrika, much like their real life counterparts, don't like being disturbed. Run up to a pack of animals, and they'll disperse. The only way to get some good pictures using just a standard camera is to sneak up on your targets, zoom in all the way, wait for the perfect moment, and snap away.

These rules apply for driving as well. If you approach a pack of animals at full speed, they'll disperse. Animals are best approached on foot.

Incidentally (because we're sure you're wondering), it appears that you can't actually hit animals with your car. The game stops you just before contact and you get a warning message from your partner about how you shouldn't get too close to the animals.

While you're free to take pictures to your heart's content, there is a point to your photography. You take on requests from a variety of parties who are interested in certain pictures, and in return receive money (in units of "A," whatever that is) which can be used to buy new items. The few requests that we were able to see in the demo involved taking pictures in different ways, some just standard shots, others taken at night, and others using specific equipment, such as a tripod.

Before we were able to try ramming (probably unsuccessfully) into more animals, evening came on and we were automatically taken back to our home base, which appears to be a central hub for taking care of all the game-like details such as saving and setting options. You also have access to three major components of the game from here: a shop, laptop PC, and field guide.

Your PC lets you store pictures that you've taken while out on your safari (if you don't do this, you'll eventually run out of either space or film) and check up on your in-game e-mail. E-mail is where you learn of missions which, as we described above, all seem to involve taking pictures. Mission descriptions are detailed, often with pictures and even video clips of the requested animals.

Building up the field guide looks like it will be a major time consumer for animal fans. The guide, which contained just one entry in the demo version, offers text descriptions of animals, pictures and videos marked as "National Geographic Data," and fully rotatable 3D models of each creature at different ages.

The shop is where you buy new camera equipment, tents (presumably for night shooting) and car upgrades. At the demo area's point in the game, the shop had new camera bodies, new lenses, and a few car spray paint sets available.

Many of the items in the shop appear to be licensed, with the car showing the "Suzuka" logo and all the cameras coming from Sony's line up new and old models. The shop interface actually opens up with an ad pimping Sony Alpha products. This was hopefully just for show, as having to see a new add every time you want to buy something would totally suck.

Although we were able to sample the various components of Afrika, our short play time did not really let us get a full feel for what the game is all about. We're going to have to sit down with the full title and explore for a few hours before discovering the true Afrika, it seems.

One area of the game did manage to disappoint us even in our short play time, though. On a visual level, Afrika has some major framerate issues. The game is consistently choppy. While it's true that there's a lot of detail in the world along with a full day-night cycle, not having a smooth visual engine does sort of take you out of the fantasy of existing in this virtual recreation of Africa.

Also disappointing is that the game world isn't totally seamless. While sections of the game world are huge overall, they do have invisible walls preventing you from going too far, along with clear entry and exit points, where the screen goes blank and the next area loads in.


Offline Ryoga

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Re: [PS3]Afrika
« Risposta #44 il: 08 Ago 2008, 22:50 »
Continuo a pensare che con qualcosa del genere invece della macchina fotografica il titolo ne guadagnerebbe:
ii: 3865 7747 1731 7092<br />XBL: Zefiro987<br />PSN : Zefiro987